Brug Outlook mere effektivt

Og opnå mere tid i din hverdag – en trin for trin guide

95% af Outlook brugere, bruger kun 15% af Outlooks funktionalitet.

Skal du være en del af de øverste 5%?

Jeg viser dig et system, som gør dig yderst effektiv. Systemet er gennemtestet, og kan gøre en STOR forskel.

Optimér din hverdag!

Din inbakke og dermed dit liv er klart og simplet
Du prioriterer dine opgaver, og besvarer dem rettidigt
Du frigør tid

Et komplet system, som gør dig langt mere effektiv i brugen af Outlook

Af forfatteren hvis andre 4 guides er hentet mere end 96.000 gange

I en verden hvor den digitale kommunikation i stigende grad fylder mere og mere, og mængden af denne konstant stiger, er det vigtigt at kunne bevare et overblik for, at kunne udføre sit arbejde på bedste vis, og gerne uden at tabe noget af denne kommunikation undervejs.

Et stærkt element i at kunne bevare overblikket, samt at skabe mere tid er ved, at udnytte de systemer vi har tilgængelige i hverdagen.

Et af disse systemer er Outlook.

De fleste af os bruger nok kun en brøkdel af de funktioner som Outlook tilbyder, og derfor har jeg valgt at lave denne guide, for at Outlook skal begynde at arbejde for dig.

Jeg har selv siddet med en enorm indbakke; haft e-mails som gik tabt i mængden og derfor ikke blev besvaret; rodet rundt i de forskellige dele af Outlook med en flittig musehånd, og ikke på nogen måde arbejdet optimalt.

Du har sikkert oplevet følelsen af frustration mange gange, når du møder ind på arbejde, åbner Outlook og bliver mødt med alt for mange uåbnede e-mails og ved, at nu skal du bruge en masse tid på at læse, slette, besvare, gemme i mapper, videresende osv. Det er en dårlig start på dagen og én som Outlook kan hjælpe dig med, at klare hurtigere.

Hvad siger læserne?

Alt i alt er det et super godt værktøj som ALLE kan bruge, nemt og bekvemt og det er derfor den er værdifuld 🙂

Brian K Nielsen

Management Partner, Nordea

Da jeg er flittig bruger af Outlook, var det nemt – og alligevel super lærerigt – at læse din guide igennem.  Den er let forståelig og meget brugervenlig. Tillykke med Outlook-guiden. Jeg er sikker på, at mange vil finde den meget lærerig og nyttig.

Birgitte Andersen

PA, Claus Dalsgaard

Helt ærlig – hvorfor har du først lavet den Outlook bog nu? Meget velskrevet, let tilgængelig, og give umiddelbar værdi. Takker!

Bo Germansen

HR Partner, Novo Nordisk

Jeg har godt styr på Outlook og alligevel fik jeg nogle gode takeaways med. En super god guide!

Mette Winge

Head of Change Management, Danske Bank

Det er ganske enkelt fremragende og spot on! Jeg giver ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️/6

Michael Dal

CCO, Shipping.dk

Uddrag fra bogen

Tag kontrol over din indbakke

I dette kapitel skal du kigge på opsætningen af en simpel, men effektiv mappestruktur.

  • Du skal se, hvordan du kan skabe overblik ved at kategorisere dine e-mails
  • Du skal automatisere nogle af dine opgaver
  • Og så skal du kigge på en metode til udvælgelse af din TO DO liste.

Mappestruktur

Det første du skal kigge på er din mappe-struktur. Åben Outlook så du kan komme i gang. Du har din ”Indbakke” ovre til venstre. Det er her, du skal have sat en mappe-struktur op. En struktur, som skaber overblik over dine e-mails og opgaver.

Du har måske allerede sat en mappe-struktur op, men prøv om denne metode, du vil se nu, ikke giver dig mere værdi. Det vigtige er, at du finder en struktur som passer til dig.
Husk – KISS – Keep it Simple.

I Outlook kan du oprette ligeså mange mapper, som du har lyst til. Problemet er, at hvis man ikke passer på, kan det nemt blive uoverskueligt. Jeg selv sad med en meget voldsom mappestruktur. Faktisk havde jeg en mappe til hver person, jeg korresponderede med. Det gav hurtigt en venstreside med små 200 mapper. Ikke voldsomt effektivt.

Men lad os kigge på metoden som vil skabe overblik, mere tid, samt lade Outlook fungere som din personlige Assistent.

Styring af opgaver

Nu har du lavet en gennemgang af din indbakke og har lavet et system til håndtering af de mails, som kræver handling fra dig. Du har også sat nogle regler op, som sortere dine mails, inden de når din indbakke.

Men hvad med de opgaver, som ikke kommer ind via indbakken? Dem kan Outlook også hjælpe dig med at holde styr på, så du øger din effektivitet. Det smarte er, at dette vil være i samarbejde med det system, du lige har sat op for din indbakke.

OG MEGET MERE…

GUIDEN VIRKER MED OUTLOOK 2010, 2013, & 2016

 

[embed_popupally_pro popup_id="5"]

Om forfatteren

Årsag til bogen

Jeg har skrevet denne bog, som jeg ville ønske jeg havde haft, da jeg startede min professionelle karriere, da jeg har selv måtte tage denne medicin, som jeg deler med dig i bogen.

Jeg var ved at drunkne i min indbakke

Jeg mødte ind hver dag, til en konstant voksende mængde af emails, samt et hav af “flag”, som stille og roligt forsvandt længere og længere ned af siden. Mit mappe system indeholdte mere end 200 undermapper, og at finde noget, samt holde styr på dette, var et mareridt. Derfor var jeg nød til, at gøre noget.

Performance Optimering

Ud over “Optimér din hverdag”, har jeg lanceret 4 guides indenfor Microsoft Office programmerne. Disse er er downloaded mere end 75.000 gange.

Kort baggrund

Jeg er uddannet i USA, hvor jeg bla. har taget en MBA. Jeg har i min professionelle karriere haft en række stillinger, som har krævet stort kendskab til Office Programmerne.